mandag 6. desember 2010

Matlaging for amatører: Omelompe

Ikke alle er like gode på kjøkkenet.. Noen får det bare rett og slett ikke til! Jeg er en slik person. Jeg elsker mat, men er ikke så glad i å lage det. Det er på grunn av at jeg ikke er så veldig flink til det. Jeg synes det er vanskelig! Det går greit å lage mat med andre, men når jeg står der alene, har jeg mest lyst til å løpe og gjemme meg. Kanskje du er som meg?

Jeg liker å lage enkle matretter, som tar kort tid og som nesten ikke krever noe innsats(Der har du meg). Så derfor har jeg funnet en veldig god oppskrift som oppfyller alle de tre kravene mine: enkel, rask og ingen innsats. Som du sikkert så i overskriften, så heter den "omelompe". Og ja, den er like kul som navnet sitt. Også den smaker kjempegodt også!

Ingredienser

2 stk egg
2 ss vann
litt salt
½ stk wienerpølser
1 ss margarin
1 stk lompe


Slik gjør du:
1. Visp sammen egg, vann og salt. Del pølsa i biter og bland med eggene.

2. Smelt margarin i stekepannen til det freser. Hell i eggeblandingen og stek omeletten ved å skyve den stivnede massen inn mot midten, slik at det som fortsatt er flytende kommer i direkte kontakt med pannen.

3. Trekk pannen til side når omeletten begynner å bli ferdig. La den stå litt for å stivne, og la den deretter gli over i en lompe.

Rull sammen og server straks.


Se så enkelt! Ikke en gang jeg klarer å rote til det!


Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar